Temat dnia

Co nas łączy z antyczną rybą?

Szokujące fakty o otyłości

Szokujące fakty o otyłości
Karolina Majchrzak

Otyłość jest obecnie jednym z najpoważniejszych problemów o zasięgu globalnym i nie mówimy tu wcale o kłopotach z wciśnięciem się w ulubioną parę jeansów, ale kwestię życia i śmierci. Zdaniem naukowców każdego roku aż 2.8 mln dorosłych umiera z powodu chorób związanych z...

Nokia prezentuje nowego flagowca

Nokia prezentuje nowego flagowca
Krzysiek Dzieliński

Nokia - marka legenda, która po zakończeniu umowy z Microsoftem wróciła niedawno na rynek (z pomocą stworzonej przez byłych pracowników Nokii firmy HMD Global) jest gotowa do powrotu na dobre. Dziś zaprezentowała ona światu swój najnowszy smartfon - pierwszy flagowiec od rozwodu z MS. Oto Nokia 8.

Hakerzy zainfekowali DNA

Hakerzy zainfekowali DNA
Krzysiek Dzieliński

Choć brzmieć to może jak fabuła filmu science-fiction to jest  to fakt - manipulacja DNA poszła już tak daleko, że grupa biohakerów z Uniwersytetu Waszyngtońskiego była ostatnio w stanie umieścić w DNA złośliwy kod, który infekować może komputery.

LED-owe rzęsy

LED-owe rzęsy
Krzysiek Dzieliński

Jak się okazuje, technologia nie omija także branży kosmetycznej. Zajmująca się make-upem vlogerka Naomi Wu (która występuje pod pseudonimem SyxyCyborg) stworzyła ostatnio poradnik, jak ozdobić rzęsy przy użyciu LED-ów, tak żeby robić jak najlepsze wrażenie nawet w ciemności. Zobaczcie jak to wygląda.

Naładujemy smartfon w sekundę?

Naładujemy smartfon w sekundę?
Krzysiek Dzieliński

Minusem baterii w naszych elektronicznych gadżetach czy nawet w elektrycznych samochodach jest to, że mają one dość ograniczoną pojemność i długo trzeba je ładować. Ma to jednak zmienić bateria z rewolucyjnego materiału nazwanego MXene - akumulator stworzony z jego pomocą ma się ładować w ciągu sekund.

Nie śledźcie marketingu Ostatniego Jedi

Nie śledźcie marketingu Ostatniego Jedi
Krzysiek Dzieliński

Zbliżamy się powoli do premiery kolejnej części głównej sagi Gwiezdnych Wojen - Ostatniego Jedi - wobec czego niedługo Disney rozkręci marketingową maszynę. Jednak plany studia w tym zakresie chyba nie przypadły do gustu Markowi Hamillowi i Rianowi Johnsonowi, którzy jednogłośnie nawołują, byśmy całkowicie ignorowali marketingowe materiały dotyczące tego filmu.