Facebook ogłosił dziś, że właśnie testuje nową funkcjonalność, która pozwoli użytkownikom na robienie zakupów bez opuszczania ich strony lub aplikacji mobilnej.

Przy postach publikowanych przez firmy zajmujące się sprzedażą, pojawić ma się po prostu opcja „Kup”, która umożliwi także szybką zapłatę za produkt za pomocą karty kredytowej – nie będzie potrzeby korzystania z zewnętrznych serwisów zajmujących się płatnościami. Oczywiście koncern zapewnia, że w pełni szanuje naszą prywatność i żadne informacje na temat transakcji nie będą przekazywane innym usługodawcom.

Niestety testy obejmują na razie jedynie Stany Zjednoczone i nie wiadomo, co z ogólnoglobalną dostępnością tej funkcji – równie interesujące wydaje się pytanie o to, czy sprzedawcy będą musieli płacić za opcję sprzedawania swoich towarów za pośrednictwem Facebooka. Więcej informacji poznać mamy dopiero w momencie, kiedy koncern otrzyma wyniki testów i zdecyduje się nimi podzielić.

facebook-buy-products