Polscy studenci Politechniki Łódzkiej z zespołu Lodz Solar Team budują nowy model słonecznego bolidu o nazwie Eagle Two. Będzie on następcą udanego pojazdu Eagle One, z którym w 2015 roku wzięli udział w australijskich wyścigach Bridgestone World Solar Challange 2015, gdzie zajęli 6 miejsce wśród wszystkich zespołów oraz pierwsze miejsce wśród debiutantów, a Eagle One został nagrodzony nagrodą Safety Award za najbezpieczniejszą konstrukcję wśród wszystkich 42. uczestników.

Po sukcesach we wcześniejszych fazach konkursów i zebraniu cennego doświadczenia, studenci postanowili stworzyć jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, z którym wyruszą po zwycięstwo w najbliższych zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. Eagle Two ma zostać zaprezentowany już w lipcu.

Przypominamy, że Polacy pojawili się ze swoim projektem na popularnym serwisie PolakPotrafi.pl, z którego pomocą chcieli uzbierać 15 tysięcy złotych na dokończenie budowy nowego pojazdu. Kilka dni temu udało im się osiągnąć upragniony cel, przekroczyli kwotę 15 tysięcy złotych i walczą dalej, aby zebrać dodatkowe fundusze na lepsze panele słoneczne, które pozwolą im jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse w tym morderczym wyścigu.

Zachęcamy Was więc do wsparcia łódzkiego zespołu, oczywiście jeśli jeszcze tego nie uczyniliście, nawet symbolicznymi kwotami. Każda złotówka pozwoli bowiem ulepszyć polskiego Orzełka 2 i spełnić marzenia o wygranej w tych prestiżowych zawodach młodym polskim konstruktorom (wesprzyjcie ich tutaj).

Powyżej możecie zobaczyć materiał filmowy przygotowany przez Kubę Klawitara o zespole Lodz Solar Team, na którym zobaczycie pojazd Eagle One i usłyszycie o szczegółach całego tego niesamowitego projektu studentów Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej. 

Elektryczny samochód z Polski napędzany jest tylko i wyłącznie energią słoneczną. Można powiedzieć, że w kwestii energetycznej, w sprzyjających warunkach, jest samowystarczalny. Pozyskanie energii umożliwiają panele fotowoltaiczne umieszczone na dachu pojazdu. Przesyłana jest ona później do akumulatorów o wadze 80 kilogramów, a ostatecznie trafia do silnika elektrycznego.

Nowy model wystartuje tak jak poprzednik w klasie samochodów miejskich, czyli Cruiser. W swoim wnętrzu pomieści kierowcę i trzech pasażerów. Jednak będzie nieco inny niż jego poprzednik. Projektanci chcą zredukować wysokość, szerokość i masę bolidu, co korzystnie wpłynie na aerodynamiczność projektowanego Eagle Two.

Wykorzystane zostaną też wydajniejsze panele słoneczne i silniki. Nowy design oraz lekkie i trwałe elementy wykonane z włókna węglowego zapewnią nowemu Orzełkowi bardzo niskie opory, co przełoży się na około 30 procentowy zysk energetyczny w porównaniu z Eagle One.

Studenci zastosują wzmocnione materiały, które zapewni pasażerom jeszcze wyższy stopień bezpieczeństwa, jednocześnie zrezygnują z klatki bezpieczeństwa. Aktualnie projekt bolidu, jego wizualizacje oraz symulacje aerodynamiczne są gotowe, a karoseria jest w trakcie produkcji. Premierę studenci zapowiadają na lipiec.

Studenci odbędą wyścig o długości 3000 kilometrów, przez najbardziej dzikie tereny Australii, a mianowicie z miasta Darwin do Adelajdy. Co ciekawe, studenci Politechniki Łódzkiej jako jedyny zespół z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej weźmie udział w tej imprezie.

Zebrane doświadczenie przy tym projekcie pomoże inżynierom zbudować w przyszłości pojazd elektryczny, który być może pojawi się na drogach polskich miast. Gratulujemy i czekamy na wygraną w wyścigu. Jeśli chcecie śledzić poczynania Polaków, to wejdźcie na ich profil na Facebooku (zobaczcie tutaj).

Źródło: Lodz Solar Team / Fot. Lodz Solar Team