AI Spotify coraz lepsze

Spotify w dużej mierze zawdzięcza swój sukces temu, że ma bardzo sprytne algorytmy podpowiadające nową muzykę na podstawie tego, czego dotychczas słuchaliśmy. A teraz jego AI stanie się jeszcze sprytniejsze.

Spotify w dużej mierze zawdzięcza swój sukces temu, że ma bardzo sprytne algorytmy podpowiadające nową muzykę na podstawie tego, czego dotychczas słuchaliśmy. A teraz jego AI stanie się jeszcze sprytniejsze.

Stanie się tak dzięki najnowszemu zakupowi Spotify, którym jest francuski startup Niland, specjalizujący się właśnie w uczeniu maszynowym pod kątem muzyki i jej rekomendacji.

Oznacza to, że Spotify (które jest liderem rynku strumieniowania muzyki - w marcu udało mu się przekroczyć granicę 50 milionów płatnych subskrybentów) powinno jeszcze skutecznie podpowiadać nam muzykę, która trafi w nasze gusta, a i tak pamiętać trzeba, że obecnie zostawia ono pod tym kątem konkurencję, w tym także mocnego pod kątem AI giganta - Google.

Źródło/Zdj.: Spotify