HTT: Koleją przyszłości Hyperloop z Chicago do Cleveland już za 3 lata

Firma Hyperloop Transportation Technologies (HTT), po kilku miesiącach nieaktywności, właśnie z hukiem wchodzi do gry o stawkę, jaką jest powstanie pierwszej użytkowej trasy kolei przyszłości Hyperloop, która połączy Chicago z Cleveland już za 3 lata i będzie kosztowała 7 miliardów dolarów...

Firma Hyperloop Transportation Technologies (HTT), po kilku miesiącach nieaktywności, właśnie z hukiem wchodzi do gry o stawkę, jaką jest powstanie pierwszej użytkowej trasy kolei przyszłości Hyperloop, która połączy Chicago z Cleveland już za 3 lata i będzie kosztowała 7 miliardów dolarów...

Firma Hyperloop Transportation Technologies (HTT), po kilku miesiącach nieaktywności, właśnie z hukiem wchodzi do gry o stawkę, jaką jest powstanie pierwszej użytkowej trasy kolei przyszłości Hyperloop.

Władze firmy poinformowały, że tworzą konsorcjum, w które będą zaangażowane prywatne firmy i władze miasta Chicago oraz Cleveland. Celem jest szybkie rozpoczęcie budowy odcinka o długości 530 kilometrów, łączącego obie te amerykańskie metropolie.

Kapsuły Hyperloop mają przemieszczać się w obu kierunkach z prędkością dochodzącą do 1200 km/h. W ten sposób podróż pomiędzy miastami leżącymi nad Wielkimi Jeziorami ma trwać zaledwie 28 minut. W tej chwili pokonanie tej odległości samochodem trwa grubo ponad 5 godzin, więc kolej próżniowa od HTT przyspieszy podróż ponad 10-krotnie.

Reklama

Firma ma też w planach trasę łączącą Chicago z Detroit. Według wyliczeń specjalistów, koszt inwestycji budowy połączenia Chicago-Cleveland będzie kosztowało od 13 do 30 milionów dolarów za 1 kilometr. Oznacza to, że w najtańszym wariancie konsorcjum będzie musiało wydać na budowę całej infrastruktury ok. 7 miliardów dolarów.

Firma Hyperloop Transportation Technologies intensywnie pracuje nad technologiami kolei próżniowej Hyperloop od 5 lat i na co dzień zatrudnia ponad 800 wykwalifikowanych inżynierów.

Podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, Dirk Ahlborn, prezes HTT, poinformował, że pierwsza funkcjonalna kapsuła kolei przyszłości jest już w fazie produkcji i będzie gotowa za kilka miesięcy.

Co najciekawsze i jednocześnie chyba mało realne, HTT chce oddać do użytku trasę Chicago-Cleveland już za 3 lata, a w najgorszym przypadku 5 lat. Tak czy inaczej, mocno trzymamy kciuki.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. HTT

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy