Nadchodzi RAGE 2, czyli szalona postapokalipsa w otwartym świecie

Pamiętacie RAGE, grę id Software z 2010 roku? Ten postapokaliptyczny shooter doczekał się zapowiedzi kontynuacji i tym razem twórcy stawiają na jeszcze bardziej szalone akcje.

Gra ponownie stawia na klimat w stylu Mad Maxa, gdzie podczas dziesięcioleci, które nastąpiły po katastrofalnym uderzeniu asteroidy, większa część Ziemi zmieniła się w bezwzględne pustkowia opanowane przez żądne krwi gangi walczące o kontrolę nad cennymi zasobami. W tym niebezpiecznym świecie istnieją jednak enklawy cywilizacji, próbujące znaleźć dla siebie miejsce, ale pokój jaki udało im się zawrzeć, jest zagrożony. Głównym bohaterem został niejaki Walker, czyli ostatni strażnik Vinelandu walczącego o przetrwanie w dystopijnej przyszłości, w której przyszło mu żyć, a jego zadaniem jest obalenie despotycznego reżimu Władzy.

Reklama

RAGE 2 będzie grą z otwartym światem, która stanowić ma połączenie dynamicznego shootera z sandboxową grą akcji, gdzie toczą się walki między rozpędzonymi pojazdami. Co ciekawe, gra tworzona jest przez dwa studia - za pierwszy element odpowiadać ma id Software (Doom, Quake, Wolfenstein), a Avalanche Studios (Just Cause, Mad Max) gwarantować ma wysoką jakość otwartego świata. Akcja nie będzie rozgrywać się jednak tylko na pustkowiach, ponieważ trafi też na mokradła czy do dżungli, a świat gry będzie bezlitosnym miejscem.  

Gangi i mutanty nie będą jedynymi wrogami, z którymi przyjdzie się nam zmierzyć. W sequelu ponownie pojawia się Władza – przeciwnik z poprzedniej odsłony serii zagrażający okruchom dobra, które pozostały na tym świecie. Dowodzony przez generała Crossa reżim znowu próbuje dopaść garstkę pozostałych przy życiu mieszkańców Ark. Nie będziemy jednak bezbronni, ponieważ poza tradycyjnymi zabawkami, które można udoskonalać, strażnicy Vinelandu potrafią posługiwać się specjalnymi nanotrytowymi umiejętnościami. Te pozwolą Walkerowi choćby na miażdżenie przeciwników druzgocącym atakiem z powietrza, jak i odrzucanie ich pchnięciem śmiercionośnej energii. Strażnik może także wpływać swoimi nanotrytami na broń, powodując przester pozwalający przekroczyć jej mechaniczne ograniczenia (broń zadaje więcej obrażeń i zyskuje nowe możliwości, przeciwnicy upuszczają lepsze łupy, a zdrowie Walkera zaczyna się regenerować), a w trakcie walki istotne będzie łączenie tych umiejętności ze sobą.

Premiera RAGE 2 planowana jest na wiosnę przyszłego roku (Xbox One, PlayStation 4 oraz PC), a więcej szczegółów i materiały z rozgrywki poznamy w czasie E3, w poniedziałek 11 czerwca o 3:30 nad ranem na konferencji Bethesdy. Transmisja na żywo dostępna będzie na , , , oraz na stronie .

Źródło: Bethesda 

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy