Technologia
Sztuczna inteligencja potrafi przewidzieć, czy film będzie hitem i ile zarobi

Belgijski startup ScriptBook opracował sztuczną inteligencję, która potrafi przewidzieć, czy film stanie się światowym hitem i czy osiągnie sukces kasowy.

Inżynierowie rozwijali swoją technologię przez ostatnie 3 lata. W tej chwili może ona poszczycić się sprawdzalnością swoich przewidywań na poziomie aż 84 procent!

Każdy producent może w łatwy i szybki sposób skorzystać z dobrodziejstw sztucznej inteligencji opracowanej przez Belgów. Wystarczy umieścić scenariusz filmu w pliku PDF i załadować go do systemu ScriptBook.

AI przez pięć minut będzie analizowała materiał pod wieloma kątami. Sprawdzi czy w produkcji występują przedstawiciele różnych ras i opcji seksualnych, czy występuje parytet, gdzie kręcone są sceny, jakość dialogów itp. Po analizie system jest w stanie wykazać, jakiej grupie wiekowej i społecznej będzie podobał się film, czy stanie się hitem i ile przyniesie zysków jego producentom.

Algorytm uczenia maszynowego był szkolony na 6500 skryptach filmowych, które już pojawiły się na dużych ekranach. Dostarczono mu dane o ich sukcesach i porażkach oraz przychodach ze sprzedaży biletów i płyt.

Sztuczna inteligencja potrafi przewidzieć, czy film będzie hitem i ile zarobi. Fot. ScriptBook.

Okazuje się, że ScriptBook bez problemu wskazał aż 22 z 32 finansowych porażek Sony Pictures z lat 2015-2017. Gdyby dystrybutor zdecydował się najpierw skorzystać z dobrodziejstw systemu AI z Belgii, to zaoszczędziłby masę gotówki.

System będzie wciąż rozwijany o nowe zdolności, na podstawie których będzie mógł z jeszcze większą precyzją przewidywać losy największych produkcji.

Jego twórcy mówią, że nie jest źródłem zabijania kreatywności wśród filmowców i kręcenia się wokół utartych lub sprawdzonych scenariuszy. Prawda jest jednak taka, że zabija, ponieważ jego rolą jest ewidentne ostrzeżenie twórców przed możliwą porażką, czego nikt przecież nie chce.

Pozostaje nam tylko wierzyć w twórców, w ich pasję i chęć do dzielenia się z całym światem swoimi produkcjami, które nie są realizowane tylko i wyłącznie pod sukcesy finansowe.

Źródło: GeekWeek.pl/ScriptBook / Fot. ScriptBook/Unsplash