Czy Polacy ufają sztucznej inteligencji? Tak, ponad połowa z nas

Regularnie piszemy o dokonaniach sztucznej inteligencji, która coraz śmielej poczyna sobie w różnych dziedzinach, ale rzadko zastanawiamy się przy tym, jaki mamy do tego wszystkiego stosunek.

IBM postanowiło to sprawdzić i ośrodek NMS Market Research na zlecenie firmy przeprowadził we wrześniu i październiku tego roku badanie na reprezentatywnej grupie 1521 osób w wieku 18-65 lat z Polski, Czech i Węgier. Koncern chciał się w ten sposób dowiedzieć, jak nastawieni są wobec AI mieszkańcy tych krajów i czy wiek odgrywa tu tak duże znaczenie, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Nie da się bowiem ukryć, że sztuczna inteligencja to dla młodych osób chleb powszedni, ale już dla starszych może to być pojęcie zupełnie abstrakcyjne - okazuje się jednak, że ze znajomością zagadnienia w naszym kraju nie jest tak źle, bo aż 92% badanych słyszało kiedykolwiek o AI.

Reklama

Inna sprawa, że zaledwie 25% osób miało z nią osobisty kontakt, ale to się pewnie wkrótce zmieni, bo jak twierdzi 88% badanych w wieku 18-24 lata, biegłych w korzystaniu z najnowszych rozwiązań technologicznych, znaczenie sztucznej inteligencji będzie tylko rosło w ciągu najbliższych lat.  Co więcej, badani dostrzegają wiele korzyści w rozwoju sztucznej inteligencji i wiele osób chętnie wskazuje przykłady ze swojego codziennego życia, jak szybsze wykonywanie obowiązków domowych, efektywniejsza praca czy łatwiejsze podróżowanie.

Polacy dostrzegają również zalety AI w bardziej globalnym wymiarze, jak media społecznościowe, przeglądanie sieci, przemysł czy branża elektroniczna. Blisko 30% z nas ma również nadzieję, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje medycynę, przyczyniając się do sprawniejszego leczenia wielu chorób.

Jak twierdzi Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie, Jarosław Szymczuk: - W Polsce i innych krajach Europy Środkowej w ciągu ostatnich trzydziestu lat zaszły olbrzymie zmiany. Efektem gigantycznego skoku w rozwoju gospodarczym jest otwartość ludzi na nowe technologie, również zastosowanie sztucznej inteligencji. 
W IBM jesteśmy przekonani, że rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję pomogą polskim firmom tworzyć innowacje, pobudzą wzrost koniunktury i otworzą możliwości działania na nowych rynkach.

Źródło: GeekWeek.pl/IBM

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy