17-latka poleci na Czerwoną Planetę. Już odbywa potrzebne szkolenia w NASA

Wielu nastolatków marzy o zamieszkaniu na innych planetach. Jednak większość z nich nigdy nie dostąpi zaszczytu postawienia swoich stóp na Marsie. Inaczej będzie z Alyssą Carson.

Pierwszy lot człowieka na Czerwoną Planetę i jej kolonizacja jeszcze nigdy w historii nie były tak realne jak dziś. Coraz więcej firm wchodzi do świata przemysłu kosmicznego i intensywnie rozwija unikalne technologie, które ułatwią nam podbój innych planet Układu Słonecznego.

Jednak by w ogóle było to możliwe, potrzebni są ludzie, którzy zdecydują się polecieć na „inne światy” i spędzić tam kilka lat, jeśli nie całe życie. Dlatego NASA organizuje programy szkoleń dla nastolatków, którzy swoją przyszłość chcą związać z kosmosem.

Jedną z takich entuzjastek zamieszkania na innej planecie jest Alyssa Carson, 17-latka ze Stanów Zjednoczonych. Poświęciła one swoje całe dotychczasowe życie przygotowaniom do tej niezwykłej podróży.

Ma ona już za sobą udział we wszystkich obozach przygotowawczych organizowanych przez NASA w najróżniejszych zakątkach naszej planety. Ale to nie wszystko, Alyssa jest również najmłodszą osobą, która ukończyła kurs Advanced Space Academy, a obecnie zalicza klasy z kolegium w czterech językach.

W najnowszym wywiadzie udzielonym magazynowi Teen Vogue Alyssa powiedziała: „Zawsze myślałem o tym, że zostanę astronautką, polecę na Marsa, wrócę na Ziemię, a potem zostanę nauczycielką lub prezydentem”. Przyznała również, że nie ma i nie będzie miała chłopaka, ponieważ nie chce się z nikim bliżej wiązać emocjonalnie, ze względu na fakt, że resztę swojego życia spędzi w kolonii na Czerwonej Planecie, bardzo daleko od rodziny i przyjaciół.

Teraz 17-latka będzie zajmowała się badaniem górnych warstw atmosfery Czerwonej Planety i próbowała zdobyć certyfikat astronauty w ramach ekskluzywnego programu PoSSUM (Polar Suborbital Science in the Upper Mesosphere).

Naukowcy z NASA, którzy czuwają nad jej karierą, są z niej dumni i pewni, że weźmie ona udział w pierwszej misji załogowej na Marsa, gdyż ma odpowiednie do tego predyspozycje. Jeśli tak się stanie, wówczas będzie miała ok. 32 lata.

Alyssa ma już plany na przyszłość. Planuje studia na Uniwersytecie Cambridge, ukończenie International Space University we Francji oraz doktorat z astrobiologii na MIT. No cóż, pozostaje nam trzymać kciuki za Alyssę.

Pomysł szkolenia nastolatków przez Amerykańską Agencję Kosmiczną nie jest fanaberią naukowców, a to dlatego, że pierwsze załogowe misje badawcze planowane są za ok. 14-15 lat, a wówczas nastolatkowie będą mieli nie więcej niż 35 lat, więc znajdą się w najbardziej odpowiednim wieku do odbycia tego typu kosmicznych wyzwań.

Źródło: GeekWeek.pl/NASA / Fot. NASA