Coraz więcej osób rezygnuje z Facebooka. Mark Zuckerberg jest załamany

Chociaż portal społecznościowy Marka Zuckerberga wciąż ma się wyśmienicie i może się pochwalić wynikiem 2,2 mld korzystających z niego osób, to wydarzenia ostatnich miesięcy najwyraźniej nie pozostały bez echa…

Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że afera z Camridge Analytica, w wyniku której z serwisu wyciekły dane wielu użytkowników, kompletnie nie wpłynęła na postrzeganie Facebooka. Świadczyły o tym choćby opublikowane pod koniec kwietnia dane, z których mogliśmy się dowiedzieć, że liczba użytkowników FB ciągle rośnie, podobnie zresztą jak jego przychód (12 mld dolarów za pierwsze trzy miesiące 2018 roku).

Czyżby jednak opinia publiczna potrzebowała tylko trochę więcej czasu, by dobrze przetrawić całe to zamieszanie? I choć oczywiście sytuacja nie zrobiła się nagle tak drastyczna, jak chciałyby niektóre organizacje, np. ruch #DeleteFacebook, bo serwisy społecznościowe stały się integralną częścią naszego życia, to możemy mówić o pewnym nowym trendzie.

Reklama

 

Jak możemy bowiem dowiedzieć się z ankiety opublikowanej przez Pew Research Center w serwisie The Verge, coraz więcej osób decyduje się na przerwę od Facebooka i/lub usunięcie stosownej aplikacji ze swojego smartfona. 42% przepytanych Amerykanów w wieku od 18 lat zadeklarowało, że ma za sobą jedną lub więcej kilkutygodniowych przerw od Facebooka, a jedna czwarta ankietowanych potwierdziła, że usunęła aplikację FB ze swojego urządzenia mobilnego.

Co ciekawe, w tym drugim przypadku najczęściej chodziło o młodsze pokolenie, bo 44% z tych osób mieści się w przedziale 18-29 lat, podczas gdy u użytkowników 50-64 lata było to 20%, a powyżej 65 roku życia zaledwie 12%.

Czy możemy w tych wynikach dopatrywać się zatem jakiegokolwiek zwiastuna przyszłości bez Facebooka? Zdecydowanie nie, szczególnie że korzystamy z niego z wielu różnych powodów, tj. do robienia zakupów, kontaktu z daleko mieszkającą rodziną i przyjaciółmi czy logowania się do innych serwisów, więc kompletne odcięcie się będzie bardzo trudne,ale można mieć nadzieję, że włodarze serwisu w końcu zwrócą większą uwagę na bezpieczeństwo naszych danych w sieci.

Źródło: GeekWeek.pl/The Verge

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy