Oto pełnowymiarowa kapsuła Hyperloop od firmy HTT. Przyszłość jest już dziś

Po kilku miesiącach milczenia, Hyperloop Transportation Technologies przychodzi z aktualizacją tematu swojego systemu transportowego. W końcu możemy zobaczyć kapsułę pasażerską.

Na początku tego roku HTT zdecydowało się na odważną deklarację, że w ciągu 3 najbliższych lat zbuduje pierwszy użytkowy odcinek kolei przyszłości o długości 530 kilometrów, który połączy Chicago z Cleveland, a później pokazało nawet zdjęcia z budowy pierwszego na świecie odcinka testowego stworzonego z pełnowymiarowych tub.

Co więcej, dowiedzieliśmy się wtedy, że już niebawem we francuskim ośrodku badawczym pojawi się pełnowymiarowa kapsuła gotowa do załogowych testów - ten dzień zbliża się wielkimi krokami, bo Quintero One zaprezentowano właśnie w siedzibie hiszpańskiego partnera firmy, Carbures / Airtificial, w El Puerto de Santa María.

Reklama

Po tej światowej prezentacji kapsuła trafić ma do wspomnianej siedziby Hyperloop Transportation Technologies w Tuluzie, gdzie przejdzie dodatkowe zabiegi „składania i integracji”. Wciąż nie wiemy wprawdzie zbyt wiele na temat tego, jak kapsuła będzie działać, ale firma podzieliła się z nami kilkoma szczegółami jej specyfikacji.

Quintero One mierzy 32 metry długości, z czego 15 metrów przeznaczone jest na kabinę pasażerską. Co z pozostałym miejscem? Można zakładać, że będzie mieścić systemy podtrzymywania życia i inne elementy niezbędne do funkcjonowania całości.

HTT nie zdradziło też, ile osób zmieścić ma się w jednej kapsule, ale jej wymiary są mocno zbliżone do wagonów nowojorskiego metra, więc można pokusić się o pewne porównanie. W R188 na długości 15,6 metra mieści się maksymalnie 188 osób, ale większość to oczywiście miejsca stojące, więc jeśli mówimy o pasażerach siedzących, ich liczba oscylować będzie pewnie w okolicach 80.

Co więcej, twórcy kapsuły uważają, że jest ona popisem współczesnej inżynierii, a do tego zapewnić ma niespotykane dotąd bezpieczeństwo podróżowania: - Użycie tak bezprecedensowej ilości włókna węglowego i materiałów kompozytowych z jego zastosowaniem pozwoliło stworzyć najbezpieczniejszy środek transportu na świecie.

No dobra, a kiedy sprawdzimy jego możliwości w praktyce? Hyperloop Transportation Technologies wierzy, że Quintero One będzie w stanie przewozić pasażerów już przed końcem przyszłego roku, a pomóc ma w tym budowany właśnie we Francji tor testowy. Co więcej, koncern postarał się też o odpowiednie ubezpieczenia i certyfikaty, dzięki którym będzie mógł bez przeszkód i obaw budować swoją kolej przyszłości niemal na całym świecie. No cóż, nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko trzymać kciuki i obserwować dalszy obrót spraw.

Źródło: GeekWeek.pl/HTT 

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy