Mastercard dla klientów będzie walczył z Netflixem i abonamentami

Wygląda na to, że gigant bankowości postanowił dać pstryczka w nos wszystkim firmom oferującym użytkownikom darmowe okresy próbne, które później automatycznie się przedłużają i obciążają ich konta.

Oczywiście wszyscy wiemy, że to sztuczka stara jak świat i wciąż dajemy się na nią nabrać. Netflix, Tidal, PlayStation Plus, Xbox Live Gold, HBO i długo by tu jeszcze wymieniać - większość firm oferujących nam oferty abonamentowe z niej korzysta, kusząc nas darmowym okresem próbnym, a następnie licząc na to, że zapomnimy zrezygnować z subskrypcji przed jego upływem.

I najczęściej to działa, szczególnie że w dzisiejszych czasach korzystamy z wielu takich rozwiązań jednocześnie, więc jest duża szansa, że o dezaktywacji którejś nie będziemy pamiętać. Pamięć wraca nam dopiero w momencie, kiedy z rachunku bankowego znika nam konkretna kwota, niestety wtedy jest już za późno. Oczywiście można powiedzieć, że to rola użytkownika, żeby pamiętał o monitorowaniu swoich subskrypcji, ale najwyraźniej Mastercard ma na ten temat nieco inne zdanie.

Reklama

Gigant finansowy zmienił swoją politykę w taki sposób, że jego klienci nie będą musieli pamiętać o wyłączeniu subskrypcji na czas, bo po zakończeniu darmowego okresu próbnego, po prostu nie pozwoli na automatyczne obciążenie konta. Zamiast tego dostawcy usług będą potrzebowali autoryzacji ze strony klienta, żeby subskrypcja została opłacona. Co więcej, muszą oni też wysyłać klientom miesięczne zestawienia kosztów z datami płatności, nazwą serwisu i informacją, w jaki sposób można z niego zrezygnować.

Nie da się ukryć, że to bardzo przyjazna klientom banku polityka i wiele osób przywita ją z pewnością z otwartymi ramionami, bo chyba każdemu z nas zdarzyła się kiedyś opisywana tu sytuacja (ehh, ta automatyczna opłata za rok PS Plus). Niestety jak na razie dotyczy to tylko klientów Mastercard, ale być może dostawcy usług nie będą chcieli komplikować sobie życia i dostosują się do tej polityki? Czas pokaże.

Źródło: GeekWeek.pl/techspot

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama