4000 pracowników Amazonu wnioskuje o zmianę polityki klimatycznej firmy

W ostatnim czasie wielu gigantów stawia na bardziej zielone rozwiązania i ogranicza swój ślad węglowy, czyli całkowitą sumę emisji gazów cieplarnianych, ale zdaniem części pracowników, wysiłki te nie są wystarczające.

Swoją opinię w tej sprawie postanowili wyrazić pracownicy Amazonu, ponad 4 tysiące z nich podpisało specjalny list otwarty skierowany do CEO firmy, Jeffa Bezosa i rady dyrektorów, w którym proszą o wdrożenie zupełnie nowego planu klimatycznego. Ich zdaniem firma powinna całkowicie odejść od paliw kopalnych, kładąc jednocześnie duży nacisk na podejmowanie decyzji biznesowych z uwzględnieniem ich potencjalnego wpływu na klimat.

Pracownicy mają również nadzieję, że Amazon będzie traktował ich bardziej sprawiedliwie niż dotąd, kiedy wydarzenia klimatyczne zakłócą ich pracę, bo jak czytamy w liście: - Niebezpieczne albo niedostępne miejsca pracy nie powinny być powodem do wstrzymywania wypłat wynagrodzenia, zwolnień lub innych form karania pracowników - wliczając w to pracowników na umowach cywilno-prawnych.

Reklama

Poza wyznaczeniem przyszłych celów, do jakich powinni zdaniem pracowników dążyć włodarze Amazonu, list rozlicza również dotychczasowe działania firmy w zakresie ochrony środowiska, które mówiąc wprost nie są tak sprawne i skuteczne, jak mogłyby być: - (...) ustawiliśmy sobie cel przynajmniej 50 instalacji słonecznych w naszych magazynach do 2020 roku. To reprezentuje tylko 6% wszystkich naszych budynków na całym świecie i jest dosłownie ułamkiem naszego śladu węglowego.

Czy list spotkał się z ciepłym przyjęciem szefostwa Amazonu? Pewnie nie, bo spełnienie tych żądań wymagać będzie od koncernu ogromnych inwestycji finansowych, ale jak na razie nikt nie zdecydował się na oficjalny komentarz w sprawie. Miejmy jednak nadzieję, że firma potraktuje swoich pracowników poważnie, bo przecież ochrona środowiska powinna być w spektrum zainteresowania nas wszystkich.

Źródło: GeekWeek.pl/techspot

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy