Astronomia
Już wiemy, jaką pierwszą kosmiczną reklamę ludzkość zobaczy na nocnym niebie

Na początku roku świat obiegła wiadomość, że niebawem reklamy będą miały zasięg globalny, bo przeniosą się w kosmos i będą urozmaicały nocne niebo. Teraz już wiemy, produkt którego koncernu ujrzymy jako pierwszy.

Wielkie plany z zaśmieceniem orbity i zanieczyszczeniem świetlnym nieba ma rosyjska firma StartRocket. Jej twórcy wpadli na pomysł zaoferowania swoim klientom, największym koncernom świata, możliwość reklamowania się na billboardach latających po ziemskiej orbicie. Dzięki temu ze swoimi reklamami mogliby za jednym zamachem dotrzeć do setek milionów mieszkańców naszej pięknej planety.

Długo nie musieliśmy czekać na pierwszych chętnych. Jest nim rosyjski oddział PepsiCo, czyli firmy produkującej różniej maści znane nam wszystkim napoje. Firma pragnie urozmaicić nocne niebo banerem reklamowym napoju energetycznego Adrenaline Rush, który ma towarzyszyć kampanii przeciwko stereotypom i uprzedzeniom wobec graczy. Przedstawiciele koncernu twierdzą, że taka forma reklamy wpisuje się w nowoczesne podejście do życia jej pracowników i klientów, więc na pewno będzie to strzał w dziesiątkę.

Kosmiczne reklamy mają być oparte na technologiach mikrosatelitów CubeSat. Setki takich urządzeń będzie wyposażonych w folę odbijającą promienie słoneczne. Na orbicie będą one odpowiednio rozmieszczone i ustawione względem Słońca. Razem stworzą wielki i jasny obraz 300-400 kilometrów ponad powierzchnią Ziemi, który będzie widoczny dla ludzi w dużej części naszej planety. Na początek będą to proste loga, a docelowo nawet rozbudowane animacje. Efekt będzie przypomniał świecące drony Shooting Star od Intela (zobaczcie tutaj), które coraz częściej zwieńczają najróżniejsze doniosłe wydarzenia.

Rosjanie zamierzają wysłać w kosmos pierwsze urządzenia już za 2 lata, a według planu, mają one zacząć funkcjonować w 2022 roku. Jeśli inżynierom z firmy StartRocket uda się zrealizować swój plan, a wszystko na to wskazuje, to za kilka lat możecie zacząć przyzwyczajać się do rozświetlających nocne niebo reklam wielkich koncernów w tle z gwiazdami i Księżycem.

Źródło: GeekWeek.pl/StartRocket / Fot. StartRocket