Motoryzacja
Volvo zrewolucjonizuje bezpieczeństwo samochodowe w całej Europie

Właśnie dowiedzieliśmy się, że koncern szykuje się do wprowadzenia na Starym Kontynencie nowych systemów bezpieczeństwa - do tej pory były one dostępne jedynie w Szwecji i Norwegii, ale teraz trafią do wszystkich krajów.

A mowa choćby o systemie Slippery Road Alert, który robi dokładnie to, co sugeruje jego nazwa, czyli bazując na informacji z innych samochodów Volvo jadących przed nami, informuje nas o opadach deszczu bądź śniegu mogących wpływać na nawierzchnię, dając nam tym samym szansę na lepsze dostosowanie jazdy do panujących warunków.

Drugi z systemów to Hazard Light Alert, czyli rozwiązanie informujące o samochodach na światłach awaryjnych znajdujących się przed nami. Zdaniem Volvo chodzi głównie o zwiększenie bezpieczeństwa w miejscach, w których łatwo taką sygnalizację pominąć, jak choćby wzgórza, ale nie da się ukryć, że zapowiada się to również na system pomocy przy awariach drogowych lub innych nieprzewidzianych okolicznościach.

Oba systemy trafią do nowych samochodów Volvo rocznik 2020, ale posiadacze modeli od roku 2016, opartych o platformy CMA (Compact Modular Architecture) i SPA (Scalable Product Architecture), mogą liczyć na stosowną aktualizację oprogramowania. Wygląda więc na to, że Volvo nie zamierza zwalniać tempa i bezpieczeństwo kierowców faktycznie jest jednym z priorytetów firmy - oby tak dalej, bo przecież nowe technologie muszą w końcu sprawić, że na drogach będzie znacznie mniej niechcianych zdarzeń.

Niestety nie można jednak pominąć faktu, że wciąż nie mamy do czynienia z rozwiązaniem opartym o dostępny powszechnie system i jest ono ograniczone tylko do marki Volvo. A szkoda, bo wydaje się, że w dzisiejszych czasach można byłoby pokusić się już o platformy zbierające dane i wysyłające informacje do wszystkich kierowców, niezależnie od tego, jakim autem jeżdżą. Tak czy inaczej, może w przyszłości, szczególnie że Volvo wyraziło chęć dzielenia się z resztą branży danymi pozyskanymi przez ich auta.

Źródło: GeekWeek.pl/engadget/Fot. Volvo