Mobile
Wygląda na to, że w Polsce na smartfonach grają tylko kobiety

Chociaż trudno w to uwierzyć, są miejsca na świecie, gdzie mobilne granie radzi sobie zdecydowanie lepiej niż komputery i konsole, a jednym z nich jest nasz kraj. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu.

Jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda polski rynek gier, to z pewnością powinniście zainteresować się najnowszym raportem Gracze 2019, który przynosi odpowiedzi na wiele interesujących pytań. Po pierwsze, dowiadujemy się z niego, że Polacy wydają więcej pieniędzy na gry mobilne niż na gry konsolowe czy komputerowe. Rynek gier w naszym kraju jest wart aktualnie 541,5 mln dolarów, przy czym 40% tej kwoty, czyli 216,2 mln USD stanowią wydatki na gry mobilne na smartfony i tablety - pozostałe 325,3 mln USD to gry PC oraz gry konsolowe.

Co ciekawe, dzięki swojemu pasywnemu pomiarowi aktywności na urządzeniach mobilnych z systemem Android, agencja Spicy Mobile mogła sprawdzić, co konkretnie kryje się za tymi liczbami, tj. kto gra, kiedy gra, w co gra itp. Z raportu wynika, że jeżeli chodzi o ten pierwszy aspekt, to na smartfonach częściej grają kobiety, stanowiące aż 61% użytkowników. Dowiadujemy się też, że gracze mobilni częściej sięgają po ulubioną rozrywkę w dni robocze niż w weekendy, a najchętniej wybieranymi tytułami są gry rekreacyjne.

W kwestii podziału na gatunki, kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po gry rekreacyjne (68%), przygodowe (61%) oraz muzyczne (60%), bo ci skłaniają się raczej ku grom sportowym (81%), planszowym (71%) oraz quizom (71%). Jeżeli zaś chodzi o najczęściej wybierane gry ubiegłego roku, to można wskazać na światową czołówkę Google Play, czyli m.in. Pou - to rekreacyjna gra, w której musimy opiekować się wirtualnym zwierzątkiem.

Wygląda więc na to, że pozostał w nas duży sentyment do elektronicznych zabawek Tamagotchi popularnych w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Miejsce na podium mają też gra zręcznościowa Subway Surfers oraz strategiczna Clash Royale, a w pierwszej piątce mieszczą się też Talking Tom Gold Run 3D Game oraz slither.io. Jeżeli zaś chodzi o liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, to pierwsze miejsce należy do King of Avalon: Dragon Warfare (w okresie styczeń - kwiecień 2018 uruchamiano ją więcej niż 100 milionów razy w miesiącu), któremu po piętach depczą Gardenscapes czy Clash Royale.

Źródło: GeekWeek.pl/spicymobile