Autonomiczna ciężarówka bez kierowcy na pokładzie pędzi autostradą 90 km/h

Tirów raczej z dróg szybko się nie pozbędziemy, ale za to na pewno z roku na rok będzie na ich pokładach znajdowało się coraz to mniej ludzkich kierowców. Ogromny postęp w autonomicznym transporcie dokonała firma Starsky.

Jej inżynierowie przeprowadzili niezwykły test maksymalnej prędkości, z jaką może po autostradzie przemieszczać się autonomiczna ciężarówka. Eksperyment odbył się na Selmon Expressway w okolicach miasta Tampa na Florydzie. Na czas testu ograniczono ruch na publicznej drodze, ponieważ jego przebiegł mógł stanowić zagrożenie dla podróżujących. Jednak obyło się bez niespodzianek, co pokazuje, że technologia opracowana przez inżynierów ze Starsky Robotics stoi na wysokim poziomie.

Firmie udało się ustanowić nowy rekord prędkości autonomicznej ciężarówki pędzącej po publicznej drodze. Jeden z tirów rozpędził się do aż 90 km/h. Może to nie wydawać się dużo, ale jeśli weźmiemy pod uwagę fakt mas takich pojazdów, które dochodzą do 40 ton, to wynik jest niesamowity, bo Starsky przejechała całą trasę niemal perfekcyjnie, zupełnie, jakby to uczynił ludzki kierowca.

Reklama

Technologia opracowana przez firmę Starsky Robotics bazuje na systemach sztucznej inteligencji, ale nie wymaga ogromnych zmian w systemach pokładowych pojazdów i nie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi. Za to wszyscy klienci firm transportowych, którzy skorzystają z ich dobrodziejstwa będą mogli liczyć na grube miliony dolarów oszczędności.

Autonomiczne ciężarówki będą bowiem mogły bez przerwy pozostać w trasie. Przejechanie z jednego wybrzeża na drugi Stanów Zjednoczonych zajmie im 2 dni, a nie 5. Poza tym systemy autonomiczne nie chorują, nie potrzebują urlopów, nie mają złych dni i nie popełniają takiej ilości błędów jak żywi kierowcy, ponieważ dysponują doświadczeniem tysięcy ludzkich kierowców.

Teraz inżynierowie przygotowują się do pierwszego testu w pełni załadowanej ciężarówki na publicznej drodze, która nie będzie wyłączona z ruchu. Przedstawiciele firmy Starsky Robotics uważają, że jeśli kolejne testy przebiegną tak samo pomyślnie jak poprzednie, to ich pierwsze autonomiczne ciężarówki wyjadą na publiczne drogi w ciągu 2 lat.

Źródło: GeekWeek.pl/

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL