Poczta Polska już ma swoje automaty paczkowe. Gdzie i jak z nich skorzystać?

Wraz ze zmianą preferencji zakupowych użytkowników, zmieniły się też wybierane przez klientów formy dostawy, czego idealnym przykładem jest sukces Paczkomatów firmy Inpost. Teraz podobną drogą chce podąża Poczta Polska.

Jak informuje dostawca na swojej stronie internetowej, wraz z rozwojem eCommerce klienci coraz częściej wybierają punkty odbioru i w sumie trudno się temu dziwić, bo czekanie na kuriera albo listonosza niejednokrotnie bywa uciążliwe. Z danych Poczty Polskiej wynika, że blisko 25 procent paczek w 2018 roku było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru, dlatego też wychodząc im naprzeciw, dostawca udostępnia nową usługę, a mianowicie automaty paczkowe w stylu Paczkomatów od Inpostu.

Informacje te potwierdza również Gemius, który w raporcie „Ecommerce w Polsce” wskazuje, że możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Co więcej, eCommerce najliczniej i aktywnie zasila grupa wiekowa 15–49 lat, która w ponad połowie deklaruje automat samoobsługowy jako najchętniej wybieraną formę dostawy zakupów internetowych.

Reklama

W związku z tym uruchomiono właśnie pierwszy automat paczkowy Poczty Polskiej, który stanął przy nowo otwartej filii znajdującej się  na osiedlu Port Praski przy ul. J. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Co więcej, kolejnych pięć maszyn działa już w warszawskich sklepach Biedronka, a wkrótce dołączą do nich kolejne, bo jak deklaruje dostawca, do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich automatów w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście i na Śląsku.

Do końca października do użytku oddanych zostanie kolejne 100 automatów paczkowych, które będą usytuowane przy placówkach pocztowych oraz w budynkach sklepowych wspomnianej sieci handlowej. Warto tu podkreślić, że to już kolejna forma odbioru paczki w punkcie, po jaki sięga Poczta Polska, bo obecnie klienci mogą jako miejsca odbioru paczek wskazywać choćby sklepy sieci Żabka czy stacje Paliw Orlen. Nie bez znaczenia jest tu zresztą współpraca z Allegro, bo w instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odebrać m.in. swoje zakupy zrealizowane w ramach usługi Allegro Smart. Mówiąc krótko, nam pozostaje się tylko cieszyć, bo jak wiadomo na konkurencji na rynku zawsze korzystają klienci.

Źródło: GeekWeek.pl/PocztaPolska / Fot. PocztaPolska

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy