
Internet Poczta Polska już ma swoje automaty paczkowe. Gdzie i jak z nich skorzystać?
Jak informuje dostawca na swojej stronie internetowej, wraz z rozwojem eCommerce klienci coraz częściej wybierają punkty odbioru i w sumie trudno się temu dziwić, bo czekanie na kuriera albo listonosza niejednokrotnie bywa uciążliwe. Z danych Poczty Polskiej wynika, że blisko 25 procent paczek w 2018 roku było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru, dlatego też wychodząc im naprzeciw, dostawca udostępnia nową usługę, a mianowicie automaty paczkowe w stylu Paczkomatów od Inpostu.
Informacje te potwierdza również Gemius, który w raporcie „Ecommerce w Polsce” wskazuje, że możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Co więcej, eCommerce najliczniej i aktywnie zasila grupa wiekowa 15–49 lat, która w ponad połowie deklaruje automat samoobsługowy jako najchętniej wybieraną formę dostawy zakupów internetowych.
W związku z tym uruchomiono właśnie pierwszy automat paczkowy Poczty Polskiej, który stanął przy nowo otwartej filii znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. J. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Co więcej, kolejnych pięć maszyn działa już w warszawskich sklepach Biedronka, a wkrótce dołączą do nich kolejne, bo jak deklaruje dostawca, do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich automatów w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście i na Śląsku.
Do końca października do użytku oddanych zostanie kolejne 100 automatów paczkowych, które będą usytuowane przy placówkach pocztowych oraz w budynkach sklepowych wspomnianej sieci handlowej. Warto tu podkreślić, że to już kolejna forma odbioru paczki w punkcie, po jaki sięga Poczta Polska, bo obecnie klienci mogą jako miejsca odbioru paczek wskazywać choćby sklepy sieci Żabka czy stacje Paliw Orlen. Nie bez znaczenia jest tu zresztą współpraca z Allegro, bo w instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odebrać m.in. swoje zakupy zrealizowane w ramach usługi Allegro Smart. Mówiąc krótko, nam pozostaje się tylko cieszyć, bo jak wiadomo na konkurencji na rynku zawsze korzystają klienci.
Źródło: GeekWeek.pl/PocztaPolska / Fot. PocztaPolska