Odyseja kosmiczna na miarę naszych czasów? Kerbal Space Program 2 zapowiedziane

Fani długo musieli czekać na tę zapowiedź, ale w końcu stało się - odbywające się właśnie w Kolonii targi Gamescom 2019 okazały się być ku temu idealną okazją, która przyniosła również pierwszy kinowy zwiastun.

Osobom nieco mniej zorientowanym w temacie przypominamy, że Kerbal Space Program to komputerowa gra symulacyjna stworzona przez studio Squad, która pozwala graczom prowadzić swój własny program kosmiczny, czyli budować i wysyłać swoje statki i rakiety w przestrzeń kosmiczną. I choć dużej części graczy wydawać musi się to strasznie nudne, szczególnie w starciu ze współczesnymi, przeładowanymi akcją produkcjami, to KSP regularnie lądowało w zestawieniach najlepszych gier na PC i dotąd ma oddanych fanów. Co więcej, tytułem zainteresowało się Take-Two, które wydało go również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Reklama

Teraz zaś doczekaliśmy się zapowiedzi drugiej odsłony, która trafić ma na Steam wiosną przyszłego roku (w późniejszym niesprecyzowanym jeszcze terminie również na konsole) i kryje wiele ciekawych nowości. Pierwszą jest z pewnością zmieniony deweloper, bo obecnie za grę odpowiada Star Theory Games (wcześniej Uber Entertainment), które zadba o to, by Kerbal Space Program 2 był epicką przygodą w kosmosie, również w trybie wieloosobowym (choć nie poznaliśmy jeszcze żadnych szczegółów multiplayera), co w pierwszej części było niedostępne.

Poza tym, twórcy zapowiadają, że gracze będą mogli budować nowe międzygwiezdne okręty z nowymi silnikami, które będą w stanie zabrać ich poza system słoneczny Kerbal. Do dyspozycji dostaniemy również nowy system budowania kolonii z kompleksowymi bazami i możliwością konstruowania nowych pojazdów z orbity. Poza tym, możemy liczyć na wiele usprawnień w kluczowych dla Kerbal Space Program aspektach, czyli m.in. nowy system terenów, który sprawić ma, że planety będą dużo bardziej interesujące w eksploracji czy głębsze wsparcie dla modów.

Jeżeli zaś nie graliście wcześniej w jedynkę i obawiacie się, że gra jest dla was zbyt skomplikowana i rozbudowana, to deweloper zapewnia, że w KSP 2 znajdziemy poprawiony tutorial. Dzięki niemu gra z jednej strony powrócić ma do swojego wysokiego poziomu trudności, a z drugiej lepiej wyjaśniać swoje założenia i mechaniki - mówiąc krótko, tworzenie programów kosmicznych nie może być proste, ale przynajmniej teraz ktoś porządnie nauczy nas podstaw. To jak, czekacie na swoją okazję zostania kosmicznym pionierem? No bo skoro pierwszą częścią zachwycał się sam Elon Musk, to coś musi być na rzeczy, prawda?

Źródło: GeekWeek.pl/Star Theory Games/Fot.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy