Mobile
Samsung sprzedał już milion składanych Foldów. Następca pojawi się już w lutym

Wielu nie wierzyło, że składane smartfony będą użytkowe i cieszyły się popularnością. A jednak tak się stało. Koreański koncern pokazał całemu światu, że przyszłość to właśnie takie innowacyjne urządzenia. To dopiero początek.

Samsung poinformował, że do tej pory sprzedał już milion składanych Galaxy Fold. Jest to niesamowity wyczyn, zwłaszcza dlatego, że urządzenie kosztuje ok. 10 tysięcy złotych, czyli dwa razy więcej od tradycyjnych flagowców. Co ciekawe, Foldem wcale nie są zainteresowane tylko ze świata biznesu i z zasobnym portfelem. Na całym świecie żyje mnóstwo fanów najnowszych technologii, którzy kupując takie urządzenia, chcą przyspieszyć ich rozwój, popularyzację i tym samym, cenę dla końcowego użytkownika.

Tak właśnie stanie się teraz z Foldem, który już za 2 miesiące doczeka się nowej, ulepszonej wersji. Chociaż Samsung nie ujawnił żadnych szczegółów Galaxy Fold 2, to jednak z pewnych przecieków możemy dowiedzieć się, że urządzenie może kosztować od 3 do 5 tysięcy złotych. Koreański koncern zamierza wyposażyć je w nowy wyświetlacz z elastycznym szkłem, które nosi nazwę Ultra Thin Glass (UTG). Sam wyświetlacz Super AMOLED będzie nieco większy, niż w poprzedniku, i będzie miał 8 cali. Jeśli chodzi o jego serce, to możemy liczyć na Exynosa 9830 lub 990 lub Snapdragona 865.

Samsung swoim Foldem 2 chce też zaoferować swoim fanom i klientom pełny wymiar innowacji. Na pokładzie urządzenia mają bowiem znaleźć się kamerki 64 MP i 108 MP, które będą wykonywały przepiękne fotografie i nagrywały filmy w jakości 6K/8K. Chodzi o matrycę ISOCELL Bright HMX, która potrafi wykonywać świetne fotografie w rozdzielczości aż 12032 × 9024 pikseli. Nie zabraknie również ekranu z odświeżaniem 120 Hz oraz modemu obsługującego superszybką sieć 5G. Całością zwieńczy nowe oprogramowanie zmodyfikowane specjalnie z myślą o składanych smartfonach, a będzie nim nowy Android 10 z Samsung One UI 2.0.

Źródło: GeekWeek.pl/Samsung/Twitter / Fot. Samsung/Twitter