Facebook wprowadza odświeżony i lżejszy design swojego serwisu

Pierwsi użytkownicy z całego świata dostają właśnie zaproszenia do przetestowania nowej wersji popularnego serwisu społecznościowego, dzięki czemu wiemy już, jakie zmiany przygotował dla nas Mark Zuckerberg na ten rok.

Mowa oczywiście o wersji serwisu dostępnej z poziomu przeglądarki komputera, bo jego mobilna apka do zupełnie inna para kaloszy. Facebook już w zeszłym roku informował o swoich planach zmiany wyglądu desktopowej odsłony serwisu, która nie da się ukryć, nie wygląda już najnowocześniej i choć użytkownicy co do zasady nie lubią zmian, to te jak najbardziej są uzasadnione. Szczególnie że te miały sprawić, że serwis będzie mniej zawiły, łatwiejszy w użytkowaniu i wprowadzi kilka wyczekiwanych nowości, jak choćby ciemny motyw. 

Dowiedzieliśmy się wtedy, że nowa wersja zadebiutować ma w marcu 2020 roku i wiele wskazuje na to, że koncern zamierza dotrzymać słowa i terminu. Zaproszeni do testów użytkownicy informują, że na górze ich strony pojawiła się mała informacja dotycząca nowego design - ta znika, jeśli przeładujemy stronę albo z niej wyjdziemy, więc możemy stracić okazję. Przy okazji Facebook wyświetla krótkie info na temat nowych funkcjonalności, a można też z tego poziomu wybrać ciemny motyw. 

Reklama

Nowy interfejs stawia na responsywność wyświetlanego kontentu, w zależności od dostępnej szerokości i innych parametrów - jeśli miejsca jest wystarczająco, wciąż możemy liczyć na tradycyjny, choć mocno zmodyfikowany, układ z trzema kolumnami. Możemy jednak zaobserwować zaokrąglone krawędzie, więcej kolorów, a tekst wydaje się większy, przez co mniej treści mieści się na ekranie, co oznacza niestety jeszcze więcej scrollowania. Ikona na górze pozwala zaś na szybki dostęp do wybranych sekcji strony, np. wideo, gier czy grup. 

Jeśli strona nie jest wystarczająco szeroka, Facebook wyświetla dwie kolumny, a nowa ikona menu pozwoli na rozwinięcie brakującej. Jak już wspomnieliśmy, możliwe jest również proste i szybkie przełączanie się pomiędzy jasnym i ciemnym motywem, który jest coraz popularniejszy wśród mobilnych aplikacji, bo pozwala realnie zaoszczędzić nieco czasu pracy na baterii, ale i w desktopowej wersji z pewnością znajdzie swoich fanów - zmiana jest natychmiastowa i cała strona jest wtedy wyświetlana w ciemnym schemacie. Jeżeli jednak zmiany nie przypadną nam do gustu, to na ten moment możliwy jest jeszcze powrót do starej wersji serwisu, choć z pewnością jest to tylko zabieg chwilowy i w pewnym momencie wszyscy będziemy musieli dokonać przesiadki.

Źródło: GeekWeek.pl/ghacks / Fot. ghacks

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy