Nieprzyjemny zapach potu stanie się przeszłością. Odkryto kluczowy mechanizm

Naukowcy z Uniwersytetu York odkryli skuteczny sposób na pozbycie się nieprzyjemnej woni ciała. Niebawem na rynku pojawią się znacznie skuteczniejsze antyperspiranty. Przydadzą się szczególnie podczas lata.

Specjaliści skupili się na pierwszym etapie tworzenia się nieprzyjemnych lotnych związków z bezzapachowych substancji. Niedawno odkryli, że za produkcję związków chemicznych o najostrzejszym zapachu odpowiadają bakterii z rodzaju Staphylococcus.

Aby poznać dalszy przebieg procesu, nawiązali oni współpracę z naukowcami z Uniwersytetu Oksfordzkiego. Wspólnie udało im się odkryć białko, dzięki któremu mikroorganizmy mogą rozpoznawać i wchłaniać związki potu.

Odkrycie tego procesu sprawia, że naukowcy mogą teraz dokonać zmian, które go zaburzą i w rezultacie tego z naszych ciał nie będzie się ulatniał nieprzyjemny zapach.

Nieprzyjemny zapach potu stanie się przeszłością. Odkryto kluczowy mechanizm. Fot. Pexels.

To podstawa do stworzenia nowych, bardziej zaawansowanych antyperspirantów opartych na blokowaniu kluczowego białka z rodziny transporterów peptydowych. Obecne na rynku mają za zadanie zabijać bakterie z wielu gatunków, ale tak naprawdę tylko kilka z nich prowadzi do wytwarzania przykrej woni.

Co ciekawe, odkryte białko bierze również udział w procesie wchłaniania leków z jelita cienkiego. Naukowcy uważają, że jego modyfikacja może sprawić, że nowe leki będą znacznie lepiej wchłaniane przez organizm, dzięki czemu wzrośnie ich skuteczność.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Pexels