W głębi oceanów odkryto radioaktywny węgiel pochodzący z testów jądrowych

Skutki prowadzonych po II wojnie światowej prób jądrowych przez największe mocarstwa świata okazują się dotykać istoty żyjące w najgłębszych na naszej planecie rowach oceanicznych. To pokazuje nasz wielki wpływ na przyrodę.

Niepokojące wieści dochodzą do nas z Chińskiej Akademii Nauk, której naukowcy opublikowali wyniki swoich zakrojonych na szeroką skalę badań prowadzonych w najgłębszych rowach oceanicznych na naszej planecie. Okazuje się, że w tkance mięśniowej skorupiaków żyjących ponad 11 kilometrów pod lustrem wody znajdują się ślady izotopu radioaktywnego węgla-14.

Węgiel-14 jest rzadkim izotopem węgla, który pochłania każda żywa istota na Ziemi. Powstaje naturalnie w atmosferze naszej planety, gdy neutrony promieniowania kosmicznego uderzają w atomy azotu. Jednak może on również powstać sztucznie na skutek prób jądrowych przeprowadzonych w atmosferze. W XX wieku takich eksplozji jądrowych było tysiące. W trakcie nich powstały duże ilości radioaktywnego węgla-14.

Naturalnie radioaktywna forma węgla jest absorbowana przez każdy organizm wraz z przyjmowanym pożywieniem lub wdychanym powietrzem. Naukowcy posługują się nim na szeroką skalę w badaniach w celu określenia wieku odkrytych organizmów żywych. Jego istnienie w naszych ciałach nie stanowi dla nas zagrożenia, ale naukowcy zwrócili uwagę na coś innego.

Wysypisko śmieci odkryte w najgłębszym rowie oceanicznym na świecie. Fot. Chinese Academy of Sciences.

Wykrycie tego rzadkiego izotopu, który został sztucznie wytworzony przez ludzkość po II wojnie światowej, nie tylko może fałszować wyniki badań, ale przede wszystkim pokazuje, jak niewyobrażalny wpływ na Matkę Naturę ma działalność naszej cywilizacji. I trzeba tutaj mocno podkreślić, że chodzi również o formy życia tak bardzo odseparowane od całego świata, jak te żyjące w najgłębszych rowach oceanicznych.

Niedawno pojawiły się informacje o odkryciu w Rowie Marjańskim, ponad 11 kilometrów pod lustrem wód Oceanu Spokojnego, organizmów żywiących się ropą naftową, która została przetransportowana na dno na m.in. szczątkach organizmów żyjących na powierzchni.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Chinese Academy of Sciences