Setki tysięcy użytkowników Netflixa co miesiąc płaci subskrypcję, ale nie korzysta z kont

Jeśli Wasze konto w tym popularnym serwisie streamingowym od miesięcy porasta kurzem, to musicie liczyć się z tym, że niedługo przestanie istnieć.

Netflix poinformował właśnie, że w najbliższym czasie rozpocznie proces usuwania długo nieużywanych kont w swoim serwisie, bo jak się okazuje jest ich naprawdę dużo. Gigant ujawnił, że setki tysięcy użytkowników na całym świecie od miesięcy nie korzystają ze swoich kont, a ten nie chce, by… płacili za coś, czego nie używają! Jeśli więc założyliście konto co najmniej rok temu, ale od tego czasu nie obejrzeliście nic albo nie streamowaliście żadnych treści od dwóch lat, to możecie się spodziewać specjalnego komunikatu od Netflixa, w którym zostaniecie zapytani, czy na pewno chcecie dalej opłacać subskrypcję.

Reklama

Jeśli potwierdzicie przez email albo w aplikacji, że tak, to nic się nie zmieni, ale jeśli Netflix nie otrzyma odpowiedzi, to automatycznie skasuje taką subskrypcję. Warto jednak zaznaczyć, że choć liczba takich kont sama w sobie robi wrażenie, to w skali wszystkich netflixowych kont jest to tylko 0,5% subskrypcji. A co z osobami, które przeoczą stosowną wiadomość albo celowo zrezygnują, ale później będą chciały zmienić zdanie? Netflix zapewnia, że wszystkie ustawienia konta będą przez niego przechowywane jeszcze przez 10 miesięcy, więc wystarczy powrót w tym czasie, żeby wszystko zostało zachowane. 

Nie da się ukryć, że to bardzo nietypowy ruch ze strony Netflixa, bo wiele usług opartych na subskrypcjach w dużej mierze polega właśnie na wpłatach od osób, które je uruchomiły, ale z nich nie korzystają, a zapomniały anulować swój plan - część osób jeszcze latami płaci za takie subskrypcje i to często za więcej niż jedną! W tym wypadku będzie zupełnie inaczej, więc Netflix dobrowolnie pozbawi się części środków. Czyżby miało to na celu ocieplenie wizerunku i pokonanie w ten sposób konkurencji? Trudno powiedzieć, bo tak na dobrą sprawę Netflix jak na razie jest bezkonkurencyjny i wystarczy wspomnieć, że w pierwszym kwartale tego roku zanotował 15 mln nowych użytkowników, czyli blisko 2 razy więcej niż się spodziewał, w czym pomogła oczywiście kwarantanna, ale z drugiej strony klienci mieli przecież wybór.

Źródło: GeekWeek.pl/Netflix

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy