Ken Block za kierownicą pierwszego na świecie elektrycznego pojazdu rallycrossowego [FILM]

Niebawem elektryczne pojazdy wyczynowe dostaną swoją kolejną serię, a mianowicie FIA World Rallycross Project E. Pojawi się tam też elektryczna Fiesta ERX, którą miał przyjemność testować Ken Block.

Ford Fiesta ST rallycross, lub jak kto woli Fiesta ERX, to pierwszy na świecie tego typu samochód. Może on poszczycić się trzema silnikami elektrycznymi, dwa z przodu i jeden z tyłu, które łącznie generują moc 603 KM i 1100 Nm.

Pojazd bez problemu przyspiesza do setki w 1,8 sekundy i potrafi rozpędzić do 240 km/h. Fiesta ERX została zbudowana przez austriacką firmę STARD, której inżynierowie od dawna zajmują się sportami motorowymi. Block miał niesamowitą frajdę z jazdy tym elektrycznym potworkiem. Trzeba przyznać, że szło mu całkiem nieźle, ale zdarzały się momenty, gdzie moc pojazdu była dla niego nie do opanowania.

Reklama

Jako że Fiesta ERX ma napęd elektryczny, próżno w niej szukać pedału sprzęgła i drążka zmiany biegów. Nie słychać też charakterystycznego warkotu silnika, a najwyższy moment obrotowy mamy dostępny praktycznie od zera. Block powiedział, że potrzeba trochę czasy, by przyzwyczaić się do takiego napędu, w którym nie trzeba odrywać rąk od kierownicy.

Źródło: GeekWeek.pl/Ken block/YouTube / Fot. Ken Block

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy