Oto globalni „śmieciarze”. Zobacz ranking firm, które produkują najwięcej odpadów

Break Free From Plastic to globalna inicjatywa, w ramach której wolontariusze monitorują koncerny pod kątem produkcji opakowań i generowania śmieci. Przed Wami najwięksi śmieciarze w tym roku.

Niestety, czołówka rankingu pozostaje w tym roku bez zmian. Pierwsze miejsca piastują: Coca-Cola, Pepsico, Nestle i Unilever. To produkty tych koncernów najczęściej nie trafiają do kosza, tylko lądują gdzie tylko popadnie. W roku 2020 wolontariusze zebrali w sumie 346 494 sztuki plastikowych opakowań w 55 krajach świata.

Gdzie znaleźli opakowania po ich produktach? W tradycyjnych miejscach, a mianowicie przy drogach, w lasach i rzekach. W sumie fani produktów Coca-coli porzucili w najróżniejszych miejscach blisko 14 tysięcy butelek i puszek. Trzeba tutaj podkreślić, że to tylko kropla w morzu porzucanych śmieci, ale pokazuje to dobitnie, które koncerny nie robią odpowiednio wiele, by ten problem zniknął.

Reklama

„Koncerny te chwalą się na cały świat, że zajmują się kryzysem związanym z zanieczyszczeniem planety tworzywami sztucznymi, ale wciąż inwestują w fałszywe rozwiązania i łączą siły z firmami naftowymi, by produkować ich jeszcze więcej” - powiedział Abigail Aguilar z Greenpace.

Wszystkie koncerny bez przerwy zapowiadają, że mają plany na odmianę tej smutnej rzeczywistości, ale jednocześnie nie mają zamiaru całkowicie zrezygnować z dostępnych aktualnie opakowań. Im celem jest zwiększenie stopnia recyklingu opadów. Ekolodzy uważają jednak, że takie zabiegi pozwolą im dokonać ogromnych oszczędności, ale czy zaowocuje to ograniczeniem śmieci walających się po rowach, rzekach i lasach?

Sama Coca-cola produkuje rocznie 3 miliony ton plastikowych opakowań (100 miliardów sztuk opakowań). Wolontariusze Break Free From Plastic informują, że z roku na rok jakość samych opakowań tak spada, że ciężko je poddać recyklingowi. Eksperci biją na alarm, że jeśli tragiczna sytuacja z recyklingiem tych odpadów się nie polepszy, a nic tego nie zapowiada, to za 10 lat liczba opadów od tych koncernów podwoi się.

A może to fani słodkich napojów i żywności powinni nieco odmienić swoją dietę i rzadziej sięgać po produkty tych koncernów? Może wówczas ich władze pójdą po rozum do głowy i podejmą większe kroki, które będą miały na celu przypodobanie się klientom, co zaowocuje ograniczeniem problemu zaśmiecania świata. Wszyscy na tym możemy skorzystać, trzeba tyko zrobić pierwszy krok.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Break Free From Plastic

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy