Przygotujmy się na więcej reklam na YouTube. Serwis sięga po technologie AI

Nie mamy co liczyć na mniej reklam na najpopularniejszym w sieci serwisie z filmami. Przedstawiciele YouTube sięgają po technologię, by jeszcze zwiększyć ilość reklam i promocji określonych produktów.

Niebawem bez konta premium się nie obejdzie, jeśli nie będziecie chcieli tracić czasu na oglądanie reklam. Serwis chce zrobić dla siebie praktyczny użytek z technologii rozpoznawania produktów i rekomendować ich zakup w każdym materiale filmowym. Jak to będzie działało w rzeczywistości?

Podczas oglądania jakiegoś materiału wideo, pojawią się nazwy, ceny i linki produktów, które np. będzie używał YouTuber lub pojawią się w jego obecności. Władze YouTube chcą pomóc nam zorientować się, gdzie, jak i za ile możemy szybko kupić taki produkt.

Reklama

Wiele osób pyta w komentarzach o produkty lub szuka o nich informacji w Google. Teraz dotarcie do nich ma być znacznie szybsze, a to za sprawą sztucznej inteligencji, która będzie rozpoznawać określone przedmioty i dostarczać nam o nich cennych informacji.

„Testujemy nową funkcję, która wyświetla listę produktów wykrytych w niektórych filmach, a także produkty z nimi powiązane. Funkcja pojawi się pomiędzy polecanymi filmami, widzom którzy przewijają stronę i znajdą się pod odtwarzaczem wideo. Celem jest pomóc użytkownikom dotrzeć możliwie do jak największego pakietu wiedzy o tych produktach (zarówno w formie informacji, jak i innych materiałów wideo)” - napisało Google.

Idea wydaje się ciekawa, ale raczej dla serwisu, a nie jego większości użytkowników. Pytanie tylko, czy rozpoznawanie produktów i wyświetlanie większej ilości informacji o nich w trakcie oglądania materiałów wideo będzie dokonywało się manualnie, poprzez kliknięcie jakiegoś przycisku, czy jednak automatycznie, bez naszej zgody?!

Źródło: GeekWeek.pl/Google / Fot. YouTube

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy