Samsung będzie dostarczać produkty z serii Galaxy za pomocą dronów

Co prawda na razie tylko w ograniczonym zakresie w Irlandii, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to kto wie - może koreański gigant zrobi z tego swój znak rozpoznawczy?

A mówiąc już całkiem serio, firmy kurierskie coraz chętniej i częściej spoglądają w kierunku dostaw dronowych, które zdają się oferować dużą elastyczność, a przy tym są ukłonem w stronę ochrony środowiska. Z jedną z nich, a konkretniej Manna Drone Delivery, współpracy podjął się właśnie Samsung, a efektem będzie właśnie dronowa dostawa produktów z rodziny Galaxy. Obecnie usługa jest ograniczona tylko do jednego miasta, ale szczęśliwcy w nim mieszkający mogą zamówić sobie nowy smartfon i cieszyć się nim dosłownie w ciągu kilku minut. Oczywiście, podobnie byłoby, gdyby po niego sami pojechali, ale to mało ekologiczne przy klasycznych samochodach i niezalecane w czasie pandemii. 

Reklama

Jest tu jeszcze jedno małe ograniczenie, a mianowicie usługa jest dostępna tylko dla nowych urządzeń z tej rodziny - smartfonów, słuchawek, tabletu i inteligentnego zegarka, tj. S21 Ultra, Galaxy Buds Pro, Galaxy Tab S7, Galaxy Watch 3 i serii Galaxy A. Zamówienia muszą być złożone przez oficjalną irlandzką stronę Samsunga, czego można się było oczywiście spodziewać i tak jak wspomnieliśmy, na ten moment obowiązują tylko dla jednego i to niewielkiego miasta, Oranmore. Obie firmy zadeklarowały jednak, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to będą dążyć do rozszerzenia usługi na cały kraj - można się też spodziewać, że Samsung sięgnie w przyszłości po podobne rozwiązania w innych krajach, z udziałem lokalnych dostawców. 

Jeśli zaś chodzi o oddelegowane to tego zadania drony, to mowa o flocie latającej na wysokościach 50-80 metrów i osiągającej prędkość 60 km/h. Zdaniem Manna to wystarczająco, żeby dotarły do klientów Oranmore w ciągu trzech minut od opuszczenia magazynu. Warto podkreślić, że firma ma tu spore doświadczenie, bo współpracuje już z Tesco i innymi lokalnymi biznesami, dla których dostarcza w ten sposób zakupy spożywcze, książki i lekarstwa - dostawy urządzeń Galaxy będą odbywały się w taki sam, bezkontaktowy sposób. - Nadzwyczajne doświadczenie klientów jest sercem tego, co robimy i z nową usługą prezentujemy to, co wierzymy, że jest przyszłością handlu. W obecnym środowisku nie ma lepszej alternatywy bezkontaktowej dostawy niż “kliknij i odbierz” i jesteśmy niezwykle podekscytowani, że zaczynamy współpracę z Manna, żeby urzeczywistnić ten cel - dodaje Eamonn Grant, Head of Online for Samsung Ireland.

Źródło: GeekWeek.pl/Samsung/Fot. Samsung

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy