Technologia
Takie gigantyczne panele solarne polecą w kosmos. Pomogą odkryć historię Układu Słonecznego

Sonda Lucy będzie wyposażona w jedne z największych w historii paneli solarnych. Amerykanie kończą przygotowania do wielkiej misji zbadania Planetoid Trojańskich orbitujących pomiędzy Marsem a Jowiszem.

12-letnia misja ma rozpocząć się 16 października bieżącego roku. Wówczas sonda ma zostać wyniesiona na ziemską orbitę z przylądka Canaveral na szczycie rakiety Atlas V. Pojazd został ochrzczony nazwą Lucy, który jest nawiązaniem do nazwy słynnego szkieletu hominina Lucy. Został on odkryty w 1974 roku w dolinie rzeki Auasz w Etiopii. Dzięki niemu poznaliśmy historię ewolucji istot człekokształtnych. Analogicznie, badania sondy Lucy mogą pomóc w odkryciu skamieniałości pozostałych po formowaniu się i ewolucji planet.

NASA właśnie opublikowała bardzo ciekawe zdjęcie jednego z paneli solarnych sondy. Jest on ogromny, a trzeba tutaj dodać, że pojazd będzie wyposażony w dwa takie panele. Misja Lucy ma potrwać aż 12 lat, ponieważ pojazd nie będzie posiadał wydajnego napędu, tylko korzystał będzie w swojej podróży z asyst grawitacyjnych obcych ciał niebieskich. Taka podróż, niestety trwa dłużej.

Na pokładzie pojazdu znajdą się czujniki i kamery wysokiej rozdzielczości. Z ich pomocą badacze będą mogli zmapować powierzchnię niezwykle starych planetoid, a także poznać ich skład. Możemy oczekiwać publikacji niezwykle pięknych obrazów tych tajemniczych obiektów.

Naukowcy z NASA Goddard w Greenbelt tłumaczą, że Lucy rozpocznie pierwsze wstępne badania Planetoid Trojańskich w 2025 roku, ale dopiero w 2027 roku inżynierowie wybiorą kilka z nich i do roku 2033 przyjrzą się im bliżej. Wówczas powinniśmy zdobyć tak potężną ilość niezwykle ciekawych informacji, że na ich podstawie będziemy mogli zrozumieć całą historię formowania się Układu Słonecznego, a w tym również naszej planety.

Źródło: GeekWeek.pl/NASA / Fot. NASA