Instagram i Facebook są w trakcie testów funkcji ukrywania „like’ów”

Wygląda na to, że giganci mediów społecznościowych dadzą użytkownikom możliwość decydowania o tym, czy chcą mieć w swoich postach opcję polubień czy też nie. Nadchodzą wielkie zmiany.

Od dłuższego czasu mówi się o negatywnym wpływie mediów społecznościowych na zdrowie psychiczne, szczególnie młodszych użytkowników, do czego przyczyniają się również systemy oceny w postaci polubień. W związku z tym Instagram już od 2019 roku próbuje wypracować jakieś rozwiązanie kompromisowe, które pozwalałoby na korzystanie z serwisu bez poczucia nadmiernej presji, wystawiania się na ocenę czy porównywania z innymi. Co więcej, branżowi specjaliści podkreślają też, że użytkownicy mają tendencję do przeklikiwania popularnej zawartości, na czym tracą wartościowi twórcy oferujący ciekawe treści, którym jednak trudno przebić się do mainstreamu. 

Reklama

Jak sugeruje TechCrunch, już niebawem może to jednak ulec zmianie, bo w obliczu pandemii Covid-19, kiedy Instagram bardziej niż kiedykolwiek musi skupić się na wspieraniu użytkowników, serwis ma rozpocząć testy opcjonalnego ukrywania systemu polubień i ocen. Opcjonalnego, bo oczywiście jak łatwo się domyślić nie wszyscy byliby zadowoleni z pozbawieni ich tej opcji - system like’ów to dla influencerów sposób pokazania potencjalnym partnerom i reklamodawcom wartości swojej marki, a poza tym część użytkowników lubi wiedzieć, co jest popularne i na czasie. 

Dlatego też najlepszym sposobem, by wszyscy byli zadowoleni, jest oddanie im możliwości wyboru. I taką właśnie drogę obrać ma Instagram, który pozwoli użytkownikom zdecydować, czy chcą pod swoimi postami licznik like’ów, czy też nie. Jak sugerują doniesienia, początkowo opcja będzie dostępna tylko dla niewielkiej liczby użytkowników w ramach testów, ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to najpewniej możemy się spodziewać szerokiej implementacji. Jeśli chodzi o Facebooka, to sytuacja wygląda bardzo podobnie i serwis również eksperymentuje już z ukrywaniem liczników, a początku testów należy spodziewać się w nadchodzących tygodniach. Nie da się ukryć, że wydaje się to dobre posunięcie, szczególnie w obliczu pandemii, gdzie problemy natury psychicznej stają się powszechniejsze niż kiedykolwiek i dla części użytkowników nawet jeden negatywny like może okazać się jednym za dużo.

Źródło: GeekWeek.pl/TechCrunch

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama