Ten zaawansowany robot ma być tani jak barszcz i obdarzy Was przyjaźnią [WIDEO]

Chińska firma UBTECH Robotics chce w końcu uczynić to, co nie udało się do tej pory żadnej innej, czyli spopularyzować na świecie roboty, które ułatwią nam codzienne życie i wypełnią je dobrymi emocjami.

Przed Wami humanoidalny robot Walker X. Na pierwszy rzut oka wygląda prymitywnie, ale to tylko złudzenie. To nie byle jaka maszyna. Jej twórcy uważają, że jest to obecnie najbardziej zaawansowany robot tej klasy na świecie. Walker X nie tylko sprawnie pokonuje przeszkody, podnosi i przenosi przedmioty, ale również potrafi wykryć nasz nastrój, wdać się z nami w ciekawą rozmowę i nas rozweselić.

Komunikacja z ludźmi jest możliwa na dwa sposoby, za pomocą 28 różnych gestów wyświetlanych na ekranie, znajdującym się na głowie, lub poprzez komunikaty głosowe. Robot potrafi poruszać się z prędkością do 3 km/h i podnosić przedmioty o wadze do 3 kilogramów. Na filmie możecie zobaczyć, jak sprawnie porusza się w domu, a nawet jest w stanie przetrwać atak grupki małych dzieci.

Reklama

Walker X ma zainaugurować erę robotów domowych, które zadbają o nasze zdrowie i komfort. To do nich ma należeć sprzątanie, pranie czy zmywanie. Inżynierowie z UBTECH Robotics chcą jednak pójść o krok dalej i swoją maszyną zaspokoić również potrzebę kontaktu z ludźmi i bliskości. Maszyna została wyposażona w zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego. Dzięki nim nie tylko zapewni nam rozrywkę, ale również zadba o miły nastrój i poszerzy nasze horyzonty wiedzy.

UBTECH Robotics chce, by Walker X jak najszybciej trafił do sklepów w rozsądnej cenie. Na razie tego typu maszyny mogą kosztować setki tysięcy dolarów, ale Chińczycy zamierzają obniżyć ich cenę do 10 tysięcy dolarów. To wciąż dużo, ale korzyści z ich posiadania i możliwości jakie oferują zaczynają powoli uzasadniać takie kwoty. W końcu czas to pieniądz, a gdy możemy zaoszczędzić trochę czasu, to i w naszej kieszeni pojawi się więcej pieniędzy.

Źródło: GeekWeek.pl/UBTECH Robotics / Fot. UBTECH Robotics

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama