Technologia
Towarowy Hyperloop staje się rzeczywistością w Europie. Zobaczcie go w akcji [WIDEO]

Polacy niedawno zaprezentowali swoje plany na budowę pierwszego toru kolei magnetycznej Magrail w Polsce, która oparta jest ta technologii Hyperloop. Teraz możemy zobaczyć rozbudowaną koncepcję firmy HyperloopTT.

HyperloopTT na dobry początek chce zbudować wersję towarową kolei przyszłości. Pomysłodawcy projektu uważają, że w ten sposób ta technologia szybciej się spopularyzuje na całym świecie, dzięki czemu można będzie podjąć większe inwestycje z myślą o jej pasażerskiej wersji. Cała sieć transportowa ma funkcjonować w pełni zdalnie i być nadzorowana z centrum dowodzenia o nazwie HyperPort.

To właśnie tam mają być w sposób masowy ładowane towary na kapsuły Hyperloop, a później wysyłane w miejsce przeznaczenia z prędkością nawet 600 km/h. Chociaż to o połowę mniejsza prędkość od zakładanej przez Elona Muska, czyli 1200 km/h, ale nie oszukujmy się, że uda się to osiągnąć w ciągu najbliższych 10 lat, skoro nawet najszybsza zwykła kolej na całym świecie porusza się ze średnią prędkością 200 km/h.

Na opublikowanym filmie możemy zobaczyć, że każdego dnia HyperPort może obsłużyć aż 2800 kapsuł towarowych. Hiszpańska firma Mormedi, która współpracuje z HyperloopTT, zamierza urzeczywistnić ten projekt w ciągu najbliższych 5 lat. Celem jest przeniesienie TIRów na tory. Każdy kto jechał polskimi autostradami czy drogami ekspresowymi wie, jak wielka potrzeba jest szybkiego wdrożenia takiego pomysłu.

Wracając do Polaków i naszego rodzimego Hyperloopa, to firma Nevomo nawiązała współpracę z włoskim Rete Ferroviaria Italiana, aby wspólnie przeprowadzić pierwsze testy pełnowymiarowej, lewitującej kolei magnetycznej Magrail. Obie spółki dostaną finansowanie Unii Europejskiej w celu stworzenia toru testowego w Bolonii.

Ale to nie wszystko, Nevomo chce niebawem wybudować na Podkarpaciu najdłuższy tor do testowania pasywnej kolei magnetycznej w całej Europie. Według opublikowanych informacji, prace przy budowie pełnoskalowego toru o długości 750 metrów mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Źródło: GeekWeek.pl/HyperloopTT / Fot. HyperloopTT