InPost będzie dostarczać do Was paczki... pod ziemią. Taka jest przyszłość

InPost rozwija się w szybkim tempie. W najbliższych latach najwięcej paczkomatów powstanie we wsiach, ale na prawdziwą innowację mogą jednak liczyć mieszkańcy miast. Firma chce stworzyć sieć transportu podziemnego.

Podczas odbywającego się Europejskiego Kongresu Gospodarczego EEC2021, Rafał Brzoska, prezes InPostu wypowiedział się w kwestii przyszłości transportu paczek. Jednym słowem, będzie się działo. InPost przeniesie transport paczek pod ziemię.

„Uważam, że za 10 lat transport przesyłek, zwłaszcza między hubami, będzie odbywał się pod ziemią. Przykładowo, firma Magway jest w stanie w ciągu niecałej godziny przesyłać przesyłki z Manchesteru do Londynu magnetycznymi wózkami, w tunelach 2 metry pod ziemią” - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Reklama

Brzoska jako przykład podał brytyjską firmę Magway, która tworzy innowacyjny system dostarczania przesyłek rurami. W sieci takich rur znajdują się tory z napędem, a po nich pędzą magnetyczne kapsuły. To taki Hyperloop dla przesyłek, ale w nieco łatwiejszej do wykonania technologii.

Nie trzeba będzie na niego czekać kilka dekad. Firma Magway niebawem wybuduje pierwszy taki tor, który połączy Londyn z największymi miastami Wielkiej Brytanii. Transport towarów ma zostać skrócony z 24 godzin do zaledwie kilku godzin. Wielkim atutem takiej technologii jest też ekologia.

Szybki i skuteczny system transportu podziemnego wyeliminuje z dróg tysiące pojazdów dostawczych, a to wiązać się będzie z ogromnym ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych do atmosfery. Nie bez znaczenia będzie też fakt zwiększenia przepustowości i tak już mocno zakorkowanych dróg. Eksperci z Magway uważają też, że do transportu można też wykorzystać nieużywane rurociągi gazowe.

InPost na razie nie ujawnia planów, co do wdrożenia takiej technologii w naszym kraju, ale możemy oczekiwać, że prace rozpoczną się wówczas, gdy same paczkomaty nie będą wystarczająco wydajne. Na razie jest ich 14 tysięcy, ale w całej Polsce jest jeszcze sporo miejsc, których najpierw trzeba zainwestować w pierwsze takie urządzenia, a dopiero później myśleć o zwiększeniu przepustowości transportu.

Źródło: GeekWeek.pl/InPost/EEC2021/PropertyNews.pl / Fot. Magway

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama