Siemens testuje elektryczną autostradę

TIR-y o napędzie elektrycznym to przyszłość transportu drogowego. We wrześniu amerykańska firma Tesla zaprezentuje swoją pierwszą, w pełni elektryczną ciężarówkę wyposażoną w akumulatory, tymczasem w Europie Szwedzi i Niemcy widzą ogromny potencjał w...

TIR-y o napędzie elektrycznym to przyszłość transportu drogowego. We wrześniu amerykańska firma Tesla zaprezentuje swoją pierwszą, w pełni elektryczną ciężarówkę wyposażoną w akumulatory, tymczasem w Europie Szwedzi i Niemcy widzą ogromny potencjał w...

TIR-y o napędzie elektrycznym to przyszłość transportu drogowego. We wrześniu amerykańska firma Tesla zaprezentuje swoją pierwszą, w pełni elektryczną ciężarówkę wyposażoną w akumulatory, tymczasem w Europie Szwedzi i Niemcy widzą ogromny potencjał w zewnętrznym systemie zasilania ciężarówek.

Siemens od jakiegoś czasu testuje bowiem u naszych zachodnich sąsiadów TIR-y wyposażone w pantografy, dzięki którym ich silniki elektryczne (posiadają napęd hybrydowy) są zasilane prądem bezpośrednio z sieci.

Pierwsze tego typu przedsięwzięcie zostało zrealizowane w Szwedzkim mieście Gävle. Tam Siemens we współpracy z firmą Scania wybudował sieć trakcyjną na odcinku o długości ok. 2 kilometrów. Droga została otwarta w lipcu 2016 roku.

Reklama

Teraz identyczna infrastruktura powstaje nieopodal portu lotniczego we Frankfurcie. E-droga będzie ciągnęła się od lotniska, przez węzeł Zeppelinheim i skończy się na węźle Weiterstadt, niedaleko Darmstadt. Testowy odcinek będzie miał długość ok. 10 kilometrów.

Przedstawiciele firmy Hessen Mobile, która odpowiedzialna jest zarówno za budowę, jak i serwisowanie e-drogi, informują, że pierwsze ciężarówki o napędzie hybrydowym będą korzystały z takich ekologicznych dobrodziejstw na autostradzie A5 pod koniec 2018 roku.

Źródło: / Fot. Siemens

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy