Transatlantycki kabel o przepustowości 160 Tb/s gotowy do działania

Microsoft i Facebook poinformowały, że ukończyły prace nad najnowocześniejszym kablem komunikacyjnym na świecie, który ciągnie się przez 6500 kilometrów po dnie Atlantyku i łączy ze sobą Virginia Beach w USA oraz Bilbao w Hiszpanii. MAREA ma rekordową przepustowość...

Microsoft i Facebook poinformowały, że ukończyły prace nad najnowocześniejszym kablem komunikacyjnym na świecie, który ciągnie się przez 6500 kilometrów po dnie Atlantyku i łączy ze sobą Virginia Beach w USA oraz Bilbao w Hiszpanii. MAREA ma rekordową przepustowość...

Microsoft i Facebook poinformowały, że ukończyły prace nad najnowocześniejszym kablem komunikacyjnym na świecie, który ciągnie się przez 6500 kilometrów po dnie Atlantyku i łączy ze sobą Virginia Beach w USA oraz Bilbao w Hiszpanii.

MAREA ma rekordową przepustowość na poziomie 160 Tb/s i zapewni superszybkie oraz stabilne łącze komunikacyjne pomiędzy Europą i Ameryką Północną. Takie łącze ma 16 milionów razy większą przepustowość od przeciętnego domowego połączenia z Internetem i jednocześnie można nim przesłać ponad 70 milionów filmów w jakości HD.

Reklama

Microsoft i Facebook chcą przy jego pomocy rozszerzyć swoje usługi, a dokładnie środowiska chmurowe, które są przyszłością globalnej sieci.

Microsoft ma teraz łącze o rekordowej przepustowości. Fot. Microsoft.

Nowy transatlantycki kabel składa się z ośmiu światłowodowych żył, które zamknięte są w miedzianej otulinie pokrytej plastikiem i wodoodporną gumą. Hiszpańska firma Telefonica, odpowiedzialna za cały ten niesamowity projekt, zapewnia, że jest on odporny na wszelkie czynniki naturalne i będzie służył wiele lat.

W przyszłości, gdy jego przepustowość okaże się niewystarczająca, dzięki bardziej zaawansowanym technikom kompresji, będzie można ją zwiększyć kilkukrotnie. Amerykańskie koncerny będą mogły teraz zapewnić stabilne połączenie z globalną siecią, nawet podczas nastania kataklizmów, takich jak np. huragany czy trzęsienia ziemi.

Źródło: / Fot. Microsoft

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama