Facebook i YouTube walczą z Tide Pod Challenge

Nową modą, która na szczęście nie dotarła do nas, wśród młodzieży za oceanem jest Tide Pod Challenge, co polega po prostu na wsadzeniu do ust i przegryzieniu (w wersji ekstremalnej - połknięciu) kapsułki z detergentem do prania. Problem okazał się na tyle poważny, że do walki z nim ruszył Facebook i YouTube.

Nową modą, która na szczęście nie dotarła do nas, wśród młodzieży za oceanem jest Tide Pod Challenge, co polega po prostu na wsadzeniu do ust i przegryzieniu (w wersji ekstremalnej - połknięciu) kapsułki z detergentem do prania. Problem okazał się na tyle poważny, że do walki z nim ruszył Facebook i YouTube.

Nową modą, która na szczęście nie dotarła do nas, wśród młodzieży za oceanem jest Tide Pod Challenge, co polega po prostu na wsadzeniu do ust i przegryzieniu (w wersji ekstremalnej - połknięciu) kapsułki z detergentem do prania. Problem okazał się na tyle poważny, że do walki z nim ruszył Facebook i YouTube.

Amerykańskie media donoszą, że w związku z głupią modą do szpitali trafiło około 40. dzieci i nastolatków, którzy próbowali zaimponować kolegom zjadając detergent. Moda ta rozprzestrzeniła się bardzo szybko - pierwsze nagrania tego typu pojawiały się w sieci na początku stycznia bieżącego roku, a YouTube i Facebook chcą zapobiec pojawianiu się kolejnych - cały czas kasowane są nagrania pokazujące idiotyczny wyczyn i trzeba przyznać, że dość skutecznie - w serwisach tych ciężko znaleźć tego typu materiały wideo.

Reklama

Przed trendem tym ostrzegają nie tylko lekarze, ale też firmy produkujące te środki - w kapsułkach zawarty jest bowiem silnie toksyczny detergent, który w najlepszym wypadku doprowadzi do poparzenia przełyku, w najgorszym zaś może doprowadzić nawet do śmierci.

Cóż, ważniejszy tutaj będzie aspekt edukacyjny, w dzisiejszych czasach młodzież ma bowiem w swoich rękach narzędzia (choćby Snapchat), które i tak pozwolą na podzielenie się nagraniami niebezpiecznych zachowań ze znajomymi.

Źródło: , Zdj.: CC0

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy