Mobile
W związku z wielką aferą Facebook Research, Apple blokuje aplikacje Google na iOS

Wygląda na to, że nie tylko Facebookowi oberwie się za zbieranie ogromnej ilości danych o użytkownikach, bo następne w kolejce jest Google, które chciało ograć firmę Tima Cooka, ale ostatecznie musiało pogodzić się z karą.

Wszystko zaczęło się oczywiście od publikacji serwisu TechCrunch, który ujawnił, że Facebook płaci nastolatkom 20 USD miesięcznie za dostęp do informacji z ich smartfonów, a konkretniej bardzo wrażliwych danych, jak lokalizacja, przeglądane w sieci strony, słowa kluczowe z wyszukiwarek, maile, wiadomości tekstowe, aktywność na smartfonie (rodzaj i częstotliwość uruchamianych aplikacji) i wiele innych.

Koncern nie miał zamiaru zaprzeczać i ujawnił, że Facebook Research faktycznie działa, ale nie ma w nim nic złego, bo podobnie jak wiele innych firm cenią sobie informacje od użytkowników, by nieustannie ulepszać swoje usługi. Co więcej, jego zdaniem użytkownicy od razu wiedzą, do jakich danych dają Facebookowi dostęp, a ci niepełnoletni muszą mieć zgodę rodziców. Szybko okazało się jednak, że cała sprawa bardzo nie spodobała się Apple, z powodu pogwałcenia obowiązujących w sklepie App Store i aplikacja FB z prędkością światła z niego wyleciała.

I dokładnie tak, jak wskazuje Facebook, wiele innych firm również prowadzi podobne programy, a jedną z nich jest samo... Google, które proponuje użytkownikom Screenwise Meter, analizujące aktywność na smartfonie i sieciową, za co ci zostają angrodzenie w ramach programu Google Opinion Reward. A raczej proponowało, bo kiedy koncern zorientował się, że niebawem zostanie ukarany przez Apple, postanowił działać z wyprzedzeniem, samodzielnie zamykając swoją aplikację na iOS.

Myślicie, że uszło mu to na sucho? Zdecydowanie nie, bo Apple zdecydowało się na 5 godzin zawiesić certyfikaty firmy w App Store, sprawiając tym samym, że takie popularne oprogramowanie jak Google Maps, Hangouts czy Gmail przestało działać! Na szczęście użytkownicy nie muszą się martwić, bo Google najwyraźniej pozostaje z firmą Tima Cooka w lepszych stosunkach niż Facebook i jak twierdzi przedstawicielka Apple: - Pracujemy razem z Google nad jak najszybszych wznowieniem certyfikatów. Tak czy inaczej, dobrze wiedzieć, że chociaż niektóre firmy starają się w jakiś sposób dbać o swoich użytkowników i ich prywatność, co w dzisiejszych czasach jest szalenie trudne.

Źródło: GeekWeek.pl/theverge